Meer informatie

  • Huisregels huisartsenpraktijk Noordzij 

    • Wij behandelen elkaar met respect 
    • Beledigingen en grof taalgebruik worden als intimiderend gedrag aangemerkt  
    • Wij tolereren geen agressie in welke vorm dan ook en doen hiervan aangifte
    • Wij werken op afspraak, kom op tijd, wij helpen u zo snel mogelijk 
    • Spoedgevallen gaan voor 
    • U heeft zich niet 24 uur van te voren afgemeld voor uw afspraak, dan sturen we u een rekening 
    • Het is alleen toegestaan gesprekken op te nemen als u ons vooraf informeert 
    • Via info@huisartsnoordzij.nl  behandelen we alleen niet-medisch inhoudelijke vragen 
    • Medische vragen en het doorsturen van foto’s kan via uw persoonlijk dossier mijngezondheid.net 
    • Spoedafspraken kennen we toe ná telefonische triage door de doktersassistenten.
  • Vanuit gezondheidscentrum Duitslandlaan, op de grens van Heemskerk en Beverwijk, bieden we reguliere huisartsgeneeskundige zorg voor patiënten uit onze buurt.

    Visie
    De afgelopen jaren is er veel veranderd op het gebied van zorg waardoor er meer taken voor de huisarts bijkomen. Door de toename van het aantal ouderen verandert de zorg en verblijven patiënten met multiple problemen langer thuis en hebben complexere zorg nodig. 

    Samenwerking
    Het is voor ons niet meer mogelijk alle zorg persoonlijk te verlenen, daarom werken wij steeds meer samen met andere hulpverleners op de praktijk en in de wijk. De rol van de POH  GGZ wordt ook bij ons in de praktijk steeds groter om patiënten met lichte psychische problemen eerder te kunnen helpen en of grotere problemen te voorkomen.

    De POH somatiek heeft een belangrijke rol in de begeleiding bij chronische ziektes en begeleiden van kwetsbare oudere patiënten. De huisarts heeft in dit geheel een grotere taak om de zorg rond de patiënt goed te coördineren en zorgt voor een goede afstemming van de zorg met de betrokken hulpverleners.

    Organisatie
    Ondanks de toename van het aantal betrokken hulpverleners, willen we er naar streven om de zorg te blijven leveren met een vertrouwd team. We zijn van mening dat het werken met een klein team de binding en de vertrouwensrelatie met de huisarts versterkt en dat het op deze manier goed mogelijk is om zorg op maat te bieden.  Zeker tijdens complexe fasen van het ziekteproces streven we naar zo veel mogelijk persoonlijke begeleiding.

    Preventie
    Op het gebied van preventie zullen we ons steeds meer gaan richten op voorkomen van gezondheidsproblemen door vroegtijdig patiënten te wijzen op mogelijke risico’s. Niet alleen op de bekende gebieden zoals hart- en vaatziekte maar ook op gebied van geestelijke gezondheid.

    Kwaliteit
    We vinden een goed kwaliteitsbeleid een belangrijke voorwaarde voor het leveren van goede zorg. We meten continu de geleverde zorg via patiënten, benchmarks met andere huisartsen en zorggroepen en via de NHG-praktijkaccreditering. Om de kwaliteit te meten maken wij anoniem gebruik van uw gegevens. Als u bezwaar heeft tegen het gebruik van uw gegevens dan kunt u dat bij ons kenbaar maken.

    Opleiden
    Helaas is er landelijk een groot te kort aan nieuwe huisartsen en doktersassistenten. We bieden daarom ook verschillende stageplaatsen aan voor toekomstig collega’s. 

    Onderzoek en Innovaties
    Als praktijk vinden we het belangrijk om betrokken te zijn bij onderzoek naar nieuwe zorginnovaties, vooral op het gebied van e-health. Als praktijk blijven we daarom ook regelmatig meedoen aan een pilot of wetenschappelijk onderzoek om voorloper te blijven op dit gebied. Op dit moment werkt de praktijk mee aan de volgende wetenschappelijke onderzoeken:

    Surveillance netwerk Nederland
    De huisartspraktijk neemt deel aan het Surveillance Netwerk Nederland. Het doel is om met behulp van medische gegevens uit verschillende huisartsenpraktijken een beeld te kunnen vormen van de gezondheid van de Nederlandse bevolking. Voor dit netwerk worden gegevens van patiënten gebruikt die de huisarts in het computersysteem vastlegt. Het gaat om anonieme gegevens. Dus niet om gegevens waarmee uw identiteit achterhaald kan worden. De resultaten van onderzoeken met gegevens uit dit netwerk worden gepubliceerd op de website van het NIVEL.

  • Als praktijk werken we continu aan de kwaliteit van de door ons geleverde zorg. Ook meten we regelmatig de tevredenheid van de patiënten.

    Wij zijn een NHG Geaccrediteerde praktijk. Een door NPA gekeurde praktijk voldoet aan landelijk vastgestelde normen en werkt gericht aan kwaliteitsverbetering. Om dit te kunnen vaststellen is de praktijk eerst helemaal doorgelicht. Daarna zijn onderzoeksgegevens op het gebied van organisatie en praktijkvoering, medisch handelen en de mening van patiënten/cliënten vergeleken met andere praktijken. Op basis van een NPA-rapportage zijn vervolgens verbeteringsplannen opgesteld. Een NPA-accrediteur houdt jaarlijks de vinger aan de pols om na te gaan of de verbeteringen zijn uitgevoerd en of er nog aan de voorwaarden wordt voldaan.

    Uw mening telt!
    Als patiënt/cliënt heeft u invloed op het keurmerk van uw praktijk. Als belangrijk onderdeel van het accrediteringsproces wordt er naar de mening van patiënten/cliënten gevraagd. Ook met het keurmerk blijft uw mening van belang. De praktijk wil zich steeds blijven verbeteren. Heeft u ideeën, opmerkingen of klachten? De praktijk neemt uw opmerkingen graag in ontvangst!

    Meer informatie over NHG- Praktijkaccreditering.

  • Laura Sprengers Diëtist
    Laura Sprengers heeft om de week op vrijdag spreekuur op onze praktijk. Voor het maken van afspraken kunt u contact opnemen met mevrouw Sprenger zelf.

     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
  • Het OCN heeft spreekuur op onze locatie. Voor afspraken of meer informatie bekijk de website

  • Wilt u weten waar u terecht kunt voor een verklaring over uw gezondheid of een keuring? Of waar u moet zijn als u door ziekte hulpmiddelen of aanpassingen nodig heeft? En wanneer u deze vergoed krijgt? Kijk dan op deze website hoe u dit zelf regelt.